Kalendarz

22 23 24 25 26 27 28
IV SPONTANICZNY MARSZON - SZLAKIEM ŚWINOUJŚKICH FORTYFIKACJI
Zapraszamy na wyjazd

6.02.2016r. (sobota) - IV SPONTANICZNY MARSZONIK Z WIKINGIEM - SZLAKIEM ŚWINOUJSKICH FORTYFIKACJI - 18km

W TERMINIE ZGŁOSIŁY SIĘ TRZY OSOBY I JEDZIEMY AUTEM PRYWATNYM.

Jak nie będzie 5 osób, będzie spontaniczna trasa zastępcza., lub zrzuta na paliwo i jedziemy moim szlakowozem bez luksusów.

No to ruszamy na kolejny spontaniczny wyjazd. Tym razem pod lupę bierzemy Świnoujście i okolice. Niestety rano ciężko o sensowny pociąg i jedyny który pasuje odjeżdża o 5:38. Dlatego też proponujemy zbiórkę przy Dworcu PKP Świnoujście i dojazd busami - cena 19,00 w jedną stronę. każdy sam się zaopatruje w bileciki.

Bus do Świnoujścia firmą Emilbus odjeżdża o 8:00 BUS GŁÓWNY - http://emilbus.com.pl/rozklad-jazdy/

Bus do Świnoujścia firmą Jomsborg odjeżdża o 8:20 BUS AWARYJNY DLA NADSTANÓW - http://jomsborg.com.pl/busy/.

OSTATNIA WYCIECZKA ZORGANIZOWANA
Informacje ogólne

DZIĘKUJEMY ZA WSPÓLNE KAJAKOWANIE W VI SEZONIE KAJAKOWYM 2015 I ZAPRASZAMY NA KOLEJNE WYCIECZKI JUŻ W 2016 - KALENDARIUM BĘDZIE PODANE POD KONIEC MARCA. Obecnie nasze trasy obsługujemy, tylko i wyłącznie na zlecenie grup zorganizowanych.

Czeka na Was jeszcze jedna niespodzianka dla wytrwalych, czyli WYCIECZKA KAJAKOWA NA ZAKOŃCZENIE SEZONU KAJAKOWEGO. Informacja oczywiście umieszczona zostanie na naszej stronie jak i na naszych fanpage na facebooku.

KAJAKOWY WRZESIEŃ
Informacje ogólne

W tym sezonie co weekend organizowana jest wycieczka lub event. Nie inaczej było podczas ostatniego weekendu. W sobotni poranek wraz z grupą Cargotec Poland ruszyliśmy na Miejską Trasę Kajakową "W Krainie Kanałów" po Międzyodrzu. Lekki wiaterek i słońce towarzyszyło nam przez całą drogę. Piękny wrześniowy dzień. Po dopłynięciu do Siadła Dolnego, tradycyjnie ruszyliśmy na pierożki "U Danuty". Tym razem rządziły nadziewane borówkami, śliwkami oraz tradycyjne ruskie. Po posilku, wrociliśmy do STG Dziewoklicz, gdzie czekało już ognicho o turystyczny posiłek. ZDJĘCIA.

A w niedzielę, odbyła się ostatnia wycieczka Miejską Trasą Kajakową Szlakiem Robiena w sezonie 2015. Przybyło 9 śmiałków i ruszyliśmy na podbój Dąbia. Zaatakowaliśmy Świętą od strony Dużego Dąbia, lecz około 100 metrów przed, z powodu naprawdę sporej fali poddaliśmy się i z wiatrem ruszyliśmy na dawną Plażę Mieleńską. Tutaj tradycyjny popas i uzupełnienie węglowodanów. Potem już pod faję na Regalicę. Jak tu było cichutko i fajniutko. W kilka osób wysiedliśmy na Wyspie Robiena a jeden z uczestników postawł geocacha, który znikł z ruin leśniczówki. Potem już tylko walka z wiatrem i falą na Małym Dąbiu i powrót do HOM-u. Wycieczka bardzo udana, fale urozmaiciły wyprawę, która dzięki dobrym kajakom dwukokpitowym dawała dużo frajdy :):):) Lubię takie jezioro Dąbie :):) Dobrze że wiało z południowego wschodu i wschodu, gdyż w innym przypadku musiałbym odwołać wypad. ZDJĘCIA.

Pochmurno i deszczowo
Informacje ogólne

NIestety ten weekend nie sprzyja kajakowym wyprawom. W sobotę (5.09), kajakowaniu po Szczecinie towarzyszył silny wiatr, lecz było fajnie i wesoło - zdjęcia. Trochę lepiej pod tym względem miał spływ po Inie. Jednak ich kilka razy dorwał deszcz, w tym na samym końcu spływu, dość silny. Łącznie z Wikingiem kajakowało 28 osób, a w taką pogodę to naprawdę spora ilość.

Jednak dzisiaj (6.09), jest o wiele gorsza pogoda, dlatego też odwołujemy kajakowanie po Międzyodrzu. Uczestników prosimy podanie, zgodnie z naszym kalendarzem, na która  wycieczkę się przenoszą.

KAJAKOWY WRZESIEŃ
Informacje ogólne

W ostatni weekend sierpnia żegnaliśmy wakacje na dwoch trasach - Kajakowym Spacerku po Szczecińskiej Wenecji oraz wyprawie "Szlakiem Robiena". Wreszcie udało się nam przepłynąć drugą opcję trasy. Zdjęcia dostępne sa na naszym fanpage - https://www.facebook.com/kajakowyszczecin .

Pomimo końca wakacji, nasz sezon trwa dalej. Zapraszamy na nasze wycieczki pod hasłem "Zlota Kajakowa Jesień". Zapraszamy na wędrówki kajakowe w jesiennej scenerii. We wrześniu zapraszamy na trasy po Międzyodrzu, Dąbiu i kanałach i Szczecińskiej Wenecji. A w październiku ruszymy mobilnie na Płonię, Inę a może i Gunicę.

PODSUMOWANIE WAKACJI

Dzięki Wam, nasza praca w tym sezonie miała sens. Praktycznie w każdy weekend, mieliśmy komplety uczestników na naszych wycieczkach kajakowych. Zorganizowaliśmy rownież spływy na Inie, Międzyodrzu czy Dąbiu. Łącznie 15 wypraw i grubo ponad 500 uczestników. Wielu osobom musieliśmy odmówić przyjęcia na nasze imprezy z powodu kompletów miejsc, często już dwa tygodnie przed nimi. Dziękujemy za zaufanie.

Jednocześnie zapraszamy na dalszy ciąg, tym razem jesiennego kajakowania.

KAJAKOWE BONGO
Informacje ogólne

Ostatnie 10 dni to istne kajakowe bongo. Osiem spływów i wycieczek po Odrze, Inie, Dąbiu, Międzyodrzu i rozlewiskach.

Łącznie 179 uczestników w tym z Niemiec, Francji, Węgier, Rumuni, Włoch, Hiszpani, Portugalii ... Szczecina i okolic, Polic, Stargardu, Wrocławia, Lublina, Karnic, Gniezna, Strychowa .... Jak widać nasze akweny cieszą się popularnością a upały tylko spotęgowały spragnienie kajaków i wspólnego poznawania naszego Grodu Gryfa jak i okolic.

Dziękujemy za zaufanie i korzystanie z naszych usług.

W KRAINIE KANAŁÓW - 16.08.2015 ROK
Propozycje wycieczek i spływów kajakowych

"Szlakiem Międzyodrza - w Krainie Kanałów" - 16 sierpnia 2015 rok

W latach 20-tych ubiegłego wieku, utworzono wielki polder zalewowy z systemem kanałów, rowów melioracyjnych oraz śluz, zabezpieczający Szczecin przed zalaniem. Po stronie polskiej, ciągnie się od Widuchowej do samego Szczecina. Jak znamy z historii miasta, przedsięwzięcie jest udane. Obecnie, jest to szybko zarastająca przestrzeń, bardzo mocno zaniedbana, zaś spora część kanałów po prostu zarasta. Ma to też plusy przyrodnicze, gdyż Międzyodrze stało się siedliskiem ptactwa i roślin objętym obszarem ochrony "NATURA 2000" z szeregiem rezerwatów przyrody. Jeśli sam chcesz się przekonać i poznać walory turystyczno-przyrodnicze Międzyodrza, zapraszamy na wspólne wycieczki. Na trasie mamy również dluższy postój w Siadle Dolnym, na którym możemy uzupełnić napoje i jedzenie w slepie spożywczym  i zjeść pyszne pierogi lub krokiety z barszczem domowego wyrobu.

Zapraszamy do udziału - szczegółowe informacje o wycieczce.

KAJAKOWY WEEKEND 8/9.08.
Informacje ogólne

Kolejny udany i mocno kajakowy weekend. W sobotę odbyły się dwa spływy kajakowe. Pierwszy ruszył z samego rana po trasie "Szlakiem Międzyodrza - W Krainie Kanałów". Drugim była Miejska Wycieczka Kajakowa Szczecińska Wenecja z podziwianiem od strony Wyspy Grodzkiej Wałów Chrobrego oraz imprez towarzyszacych Pyromagic 2015.

A w niedzielę 20 smiałków ruszyło na Miejską Trasę Kajakową "Szlakiem Robiena" po jeziorze Dąbiu, Regalicy i okolicznych kanałach, z obowiązkowym odwiedzeniem pomnika Paula Robiena. Nie ominęła nas silne falowanie na Małym i Dużym Dąbie - było świetnie. Łącznie "kajakowało" z nami 59 uczestników ze Szczecina i okolic, Polic, Stargardu, Wrocławia, Lublina, Karnic, Gniezna, Strychowa oraz goście z Berlina.

ROBIEN - 9.08.2015 ROK

Miejska Trasa Kajakowa "Szlakiem Robiena" - 9 sierpnia 2015 rok

Przed wojną, na jednej z wysp, żył leśnik, podróżnik i ornitolog Paul Robien. Pracując w swoim domu, ktory był jednocześnie stacją przyrodniczą, marzył o nowych rezerwatach przyrodniczych ... Niestety ledwo kilka miesięcy po zdobyciu Szczecina zniknął, zamordowany pewnie przez radzieckie żołdactwo. Pływając po wodach Jeziora Dąbie, Parnicy i okolicznych kanałach, zobaczymy czemu właśnie w tym miejscu pracował ornitolog. Wpadniemy na Sadlińskie Łąki (Mönne, Mienie), odwiedzimy często niegdyś odwiedzaną  plażę Mieleńską, na wyspie Wielka Kępa. Jeśli grupa będzie wytrzymała, udamy się do kajakowych zakątków na Świętej i Wydrniku. Oby pogoda nam sprzyjała !!!!!

Zapraszamy do udziału - szczegółowe informacje o wycieczce.

NA TEJ WYCIECZCE, PŁYWAMY SPECJALNIE ZAKUPIONYMI KAJAKAMI DWUKOKPITOWYMI, DŁUGIMI I STABILNYMI, IDEALNYMI DO KAJAKOWANIA JEZIORNEGO !